tisdag 4 augusti 2009

Kul med mists!

Man kan gör mycket olika saker med mistspray.
Här visar jag 3 kort jag gjort.
Här har jag gjort bakgrundspappret genom att spraya mists (grön och gul)på ett vitt papper. Som schabloner använde jag lönnlöv.
Vill man ha en mer precis form som en svirl eller nåt kan man använda masker. Kika i webshoppen efter dem.
Jag har använt ganska mycket färg då jag ville ha det mörkt och dovt, men använder man bara lite får man helt andra effekter.

Ledsen men datorn vill inte med mig. Ni får helt enkelt lägga huvudet på sne =)
Även denna bakgrunden har jag gjort med spraymists. I lövet har jag klistrat sammet från You Do.
Förhoppningsvis dröjer det ett tag innan löven har denna färg.

Nåt som dröjer ytterligare lite längre är Fars dag...
Här har jag använt utstansade bokstäver och använt som mallar. Misten på detta kortet är glimmermists.

Man kan använda mists till nästan vad som helst! Så ... prova du med!

Inga kommentarer: