onsdag 2 december 2009

2 tolkningar av en skiss

Igår kväll roade jag mig med att tolka en skiss som Caroline la ut här på bloggen för några veckor sedan. Ni hittar skissen här.

Här valde jag att vända lite på skissen för jag tyckte att det passade bättre till ett kort. Jag har använt mig av en ny stämpel och nytt julpapper, allt från Magnolia och finns i JPs butik. Jag hade en idé om att använda lack och en sigill-stämpel så det blev till att rota i alla lådor där hemma. Inget som Pia har i affären. Kanske ser det lite tomt ut på kortet men jag är rätt nöjd ändå. Less is more!


Häng med till Sicilien! Äntligen slipper ni Bohuslän! Här är tolkning nr 2 och jag har följt skissen helt o hållet. Enkel skiss men jag gillar det enkla. Tyvärr har jag ingen koll var det mönstrade pappret kommer ifrån men hjärtat har jag tryckt ut från ett av Magnolias nya julpapper, chalkat lite i kanterna och monterat på distanstejp.
/Christina

1 kommentar:

Viddan sa...

Alltid lika kul att se dina fina saker =)