torsdag 19 augusti 2010

Dagens tips!

Hur många av oss har inte råkat ut för det här?! Man har köpt en ny chalk, tar av plasten och dynan ramlar av! Eller den ramlar av efter några gångers användning. Vad gör man?

Jag har råkat ut för det några gånger, senast nu i veckan. Superstörigt! Det går ju knappast att limma fast med Scotch eller Scrappy glue. Tro mig - jag har försökt!


Kom på att jag hade ju en ny vän! Så jag plockade fram - just det - LIMPISTOLEN!


Det var bara till att kladda dit en liten kludd och trycka fast dynan.



Voilà!
Den fastnade!


En limpistol är en enkel och billig investering. Jag använder den när jag ska fästa rosor eller annat svårlimmat. Kostar ca 40 kr och limstavarna går på en guldpeng. Vet ni inte var ni ska köpa en är det bara till att fråga mannen/pojkvännen/sambon - brukar finnas i deras favoritaffärer :)

Happy Scrappy!

2 kommentarer:

Gurkiss sa...

Super smart tips. Det där har jag också råkat ut för och usch vad träligt det är...

Kram Gurkiss

LisaVeronica sa...

mmm drygt som sjutton! det kan även funka med glossy