tisdag 2 juni 2009

Studentkort

Hejsan!
Bättre sent än aldrig. Än finns det tid kvar att scrappa kort till studentbjudningen. Jag har tillverkat ett antal till sonen som har en hel skock med kompisar som bjudit honom på kalas.

Bakgrundspapper är svart Bazzill. Bilden har jag hittat på Internet, "googla" på student så hittar du den. Stämpel "Grattis" som jag för mitt liv inte kan komma ihåg vilket märke som ligger bakom. Quickutz runda ballonger, dem ovala går bra också i glada färger (Bazzill här också). Jag har klistrat dem så att dem sticker utanför själva kortet för kuligare effekt. Ballongsnören har jag ritat med Sakurapenna liksom stygnen runtom.
Ett annat kort med Maja Designs papper "Äntligen" i botten. Bilden är också hittad på nätet. Gult och blått Bazzill som ram kring bilden. Även här ballonger i studentfärger. "Grattis" är utskrivet och printat från kopiator, teckensnitt, vet ej. Gul/blått band knutet för att passa (privat).Lycka till med era studentkort!
Du hittar givetvis papprena hos JP Hobby.
Hej för nu //ScrapTina

Inga kommentarer: