tisdag 16 mars 2010

Kan man nånsin tröttna på Graphic 45???

jag tror inte det :)

Det här pappret tyckte jag var lite svårt. Jag tycker jätte mycket om det men jag hittade inga foto som kom till sin rätt direkt mot pappret. Genom att använda det som en ram fick pappret en framträdande roll samtidigt som jag med det vita mittenpartiet fick friheten att "leka" med ord och Mist. Layouten handlar om "Känslan när man knäcker koden" och plötsligt kan läsa och skriva och på den finns också det första ordet som min son skrev efter att ha knäckt koden.
Fjärilarna har jag gjort genom att skära ut fjärilar i olika storlek i vinyl med med Sillhouetten och sedan har jag använt vinylen som mask och sprayat med Mist. Jag har markerat kanterna med en svart penna. Även titeln är utskuren med silhouetten.




Material:
Papper: Bazzill Basics, Graphic 45, Sassafrass lass
Bokstäver: QK vinyl utskurna med Silhouetten
Färg: Mist blandat från Tim Holtz distresser i en Mini mister
Övrigt: stjärnor.
Allt utom stjärnorna hittar du på JP Hobby


Den andra layouten är också med Graphic 45 papper. Här föll jag för de dova härliga färgerna som ger en lite antik känsla. Jag har använt ett foto från en maskerad med historiskt tema. (de kryllade stjälkarna inspiration Zarah/Zarischka)





Material:
Papper: Graphic 45
Bokstäver: Heidi Swapp Chipboard Alphabet lemonade stand
Band: Favorit "stjälk-bandet"
Blommor: blandade blommor från JP Hobby
Övrigt: stjärnor.
Allt utom stjärnorna hittar du på JP Hobby

Inga kommentarer: