måndag 29 mars 2010

Mera Påsk!

Jag har verkligen varit i scraptagen den senaste veckan. Det har scrappats en hel del påskpynt, påskkort och bla den här layouten. Kortet fick jag av Camilla. Här gick det undan vill jag lova. Fotot togs i fredags, skrevs ut på eftermiddagen och scrappades på kvällen :-)

Ida och Camilla som påskkärringar och min Ellie som påskkanin! Ett gulligt litet gäng!

Ingen påsk utan påskägg eller hur? Jag köpte ett helt vanligt påskägg, ett sånt med motiv på. Slipade av lite av den blanka ytan för att sen kunna limma på det. Jag valde ett papper som inte var så tjockt, rev det i strimlor och limmade på. Dekorerade sen hej vilt! Jätteroligt och det är bara fantasin som sätter gränser!



Jag har gjort ett påskkort! Eller rättare sagt fyra påskkort. Det du Pia!
Varför bara skicka fina kort till jul? Påsken är ju en härlig årstid med alla fina vårfärger. Här har jag lekt lite med mina påsk-dies på det vänstra kortet och på det högra kortet har jag tolkat Milos senaste kortskiss.


Jag fick några roliga stämplar av Pia i mitt senaste DT-kit, från Reprint. Var bara tvungen att testa att göra ett svart/vitt foto och det passade ju bra med Hönan & Ägget - vem kom först? Jag stämplade textstämpeln direkt på wellpapp, skalade av lite från baksidan på wellpappet så blev det lite tunnare och det blev perfekt resultat.


I ett av Reprints stämpelset så finns det massa fina stämplar som man kan använda sig av på baksidan av korten.


Till slut vill jag visa vad jag har skurit ut med min Silhouette. Det är en himla rolig maskin att leka med när man har en stund över. Dom här båda laddade jag ner från Sill-sidan och skar sedan ut i vanligt cardstock. Sen var det bara till att sitta och pilla ut ur alla små hål.

Nu blir det nog inte mer påskpynt från mig detta året men om ni är sugna på mer, kika då in på Kreativa Kidz - sidan!
Glad Påsk!
/Christina
***************************************************************
Papper: Cardstock, Kraft, Magnolia, Prima, Basic Grey, Graphic45
Dekorationer: Quickutz, blommor, blad o band, stickers, chalk, pearlmaker
Stämplar: Reprint, Bildmålarna

Inga kommentarer: