måndag 26 juli 2010

Presentask i tetraformat

Dom här roliga små presentaskarna har jag sett lite överallt när jag har varit ute på mina dagliga surfrundor, senast hos Nilla. Vill ni veta hur man gör? Kika in hos henne! Jag lovar det är busenkelt! Och roligt! Som vanligt....

Jag har gjort 2 st i två olika storlekar, den störra är 16x30 cm och den lille är 15x20 cm.

Här har jag använt mig av Maja Design och en nestabiliti från Quickutz samt lite rosor som jag fäst med limpistol. Min nya vän! Tyvärr såg jag när jag var färdig att jag använt mig av stickers-bokstäver som inte Pia har men det går lika bra med dessa till exempel!

På denna lilla så har jag punchat ut en cirkel + en scallopcirkel från Qk, limmat dit lite blommor med min limpistol. Bokstäverna är thickers och du hittar sådan här.
Jag såg att Nilla har sytt kanten med symaskin och det blir ju himla snyggt men jag hade inte riktigt tid. Viktigt är det så klart att inte glömma att fylla presentasken med vad du hade tänkt dig. Som sagt, jättelätta att göra och det går snabbt.
/Christina


Inga kommentarer: