fredag 2 april 2010

Istället för en blomma!

Så här i påskens tider är det många middagar med släkt, familj och vänner. Varför inte göra en annorlunda gå-bort present? Jag hittade en liknande burk när jag surfade runt nätet. Jag har använd en vanlig konservburk, men man kan säkert använda vilken burk som helst. Det viktigaste är att man har en KONSERVBURKSÖPPNARE av det gamla slaget. Jag har köpt en ny på en mataffär för ca 50 kr. En prisvärd investering!

Här följer beskrivning på hur man gör:

Först valde jag ut en burk i passande storlek. Jag vände den upp och ner och öppnade botten med en burköppnare.

Efter det så dekorerade jag utsidan av burken. Jag tycker att det är lättare att låta etiketten sitta kvar på burken eftersom jag då har en yta att fästa på! Efter detta fyllde jag burken med kolor.

Sedan är det dags att sätta på botten igen. Jag använde min limpistol eftersom det kan bli en liten öppning runt botten som limpistolen lättare täpper till.

Efter att man fäst botten igen är det bara att dekorera. Jag har valt att sätta lite band i burkens hållare (?) för att få lite mer present känsla.




GLAD PÅSK!!!

Linda




Inga kommentarer: