lördag 29 maj 2010

En liten ask till svärmor...




Fick en ask i papp på scrapträffen och kände att jag ville göra något romantiskt med denna. Jag valde att använda ett splitter nytt papper från Pion Designs serie, skapade av självaste Pysselgumman, att klä askens sidor med. På askens sidor gjorde jag hål i pappret och sydde med ett smalt band. Ett blått band fick pryda lockets kant. Själva lockets ovansida valde jag att först färga med denna dyna för att sedan spraya med glitterspray. När det torkat la jag på ett ganska tjockt lager krackeleringslack. Efter torktid på detta fick dynan svepa över igen, på så vis fastnade det färg i sprickorna och framhävde dessa. Slutligen torkade jag bort den färg som inte hamnat i sprickorna. Två utklippta "vimplar" som jag stämplat med privata stämplar och chalkat kanterna på samt vita blommor, bling och ett utklippt frimärke, även det ur Pion Designs serie, fick dekorera asken.
Allt material utom stämplarna kommer från butiken.

Just denna kommer svärmor få i morsdagpresent med lite godis inuti!
/Catarina

1 kommentar:

pysselpetra sa...

snyggt med cracklad finnis och de "böljande" pappersremsorna