måndag 17 maj 2010

Nytt med Magnolia och Basic Grey!

I mitt senaste DT-paket fick jag nya papper både från Magnolia och Basic Grey. Två helt olika färgskalor som extra utmaning :o) Det fick bli lite kort och jag dammade av några gamla stämplar jag har. Först ut:

"Det är din dag idag"- stämpeln är från Inkido. Dom gör ju himla fina textstämplar bland annat. Det lila mönstrade pappret är från Magnolias nya serie "Once upon a time" och den lilla biten gråmönstrat är från Maja Design. Jag har färglagt stämpeln från Bildmålarna med Promarker. Lite fina blommor och en spetskant utstansat med Martha Stewart. Färdigt!

Även "Välkommen till världen"-stämpeln är från Inkido. Här blev det ett bebiskort - passar ju bra till dom gulliga papperna från Magnolia. Grodorna är ju bara för söta! Det blev lite band, nålar och pearlmaker som dekorationer.

Över till Bacis Grey. Jag fick denna gången ett Paper Pad av Pia. Paper Pad är som ett block med en rad fina papper i ca 16x16. Perfekt när man ska göra kort. Går även bra så klart när man scrappar layouter men jag gillar det mest till kort. Papperna i Basics Paper Pads finns oftast i den stora storleken med, 30x30, men då blir också mönstret stort. Passar kanske inte alltid så bra till kort - därför använder jag hellre Paper pad!

Det blev några enkla kort. Ibland behöver det ju inte vara så krusidulligt att göra ett kort. Lite snygga papper kommer man långt med. Jag har använt mig av Basic Grey bokstavsstickers - ett bra alternativ om man inte har Quickutz till exempel. "Bården" är papper som jag har vikt och fäst med häftklammer. Papperna är från Capella-Paper Pad. Det finns flera fina Paper Pad, ni hittar dom bland annat här och här.


Text-stämpeln är min egna privata men det går ju att använda sig av vilken som. Kika på JPs sida under Stämplar, där hittar ni säkert nåt som kan passa. Stjärnan är utskuren från Inkido Enkel Well.

Dagens tips: Jag råkade ut för fullständig idétorka i helgen när jag skulle sätta mig ner med dessa fina papper. Mycket frustrerande och irriterande! Då - kom jag på att jag köpt på mig några jättefina scrap-böcker hos Pia. Varför inte köpa en bok och låta sig inspireras? Länk till böckerna kommer under dagen!

Nu är det bara några få dagar kvar till JP Scrappen - för ni kommer väl?! Har ni helt missat att anmäla er så finns det platser kvar. Skynda!!

/Christina

1 kommentar:

Linda sa...

Så mycket fint! Tur att scrapp-blocken lättade!