onsdag 12 maj 2010

Lite beställningar från DT-träffen!

Godmorgon och välkomna till ännu en härlig onsdag!

Idag bjuder jag på några kort som blev till under härliga DT-träffen på JP i fredags kväll.
Vi börjar ju närma oss bröllopstider och jag har lyckats knåpa ihop 2 bröllopskort till kollegor som beställt... Först ut har vi ett stafflikort men ett av de mumsiga pappren från American Crafts nya serie "Letterbox". Just detta rosa heter "Warm Wishes" och har just anlänt till butiken!

Bokstäverna är också de nyheter på JP. De kommer från Glitz och heter Teeny Alpha - Black round. Det ska tydligen vara supertrendigt med just runda bokstäver och jag gillar dem skarpt! :-)
Parenteserna och &-tecknet är Thickers från American Crafts - Delight
Jag har använt mig av vanliga rosor och blad på knippe för att forma ett hjärta på framsidan. Bandet är ett brett härligt grossgrain-band och "spetsen" är vanligt cremefärgat Bazzill CS som jag använt Martha Stewarts kantstans "Doily Lace" på.

Nästa bröllopskort blev ett kuvertkort i lila och brunt. Det mönstrade pappret är från BasicGreys serie Green at Heart - Grass. Bokstäverna är desamma som på stafflikortet, nämligen Thickers från American Crafts - Delight. Bandet säljs även det på JP, medan halvpärlorna är från DT-Carolines gömmor. Basen är brunt Bazzill CS.



Titta gärna in i eftermiddag igen då jag är tillbaka med ytterligare smakprov på nyheter!
Kram
//Anna


Inga kommentarer: